Fairtrade ČS od októbra spúšťa na Slovensku osvetovú reklamnú kampaň

Fairtrade ČS od októbra spúšťa na Slovensku osvetovú reklamnú kampaň

Bratislava 6. 10. 2020 – Nevládna nezisková organizácia Fairtrade Česko a Slovensko spúšťa  kampaň, ktorá má podporiť povedomie slovenskej verejnosti o systéme certifikácie Fairtrade a hodnotách, ktoré reprezentuje (spravodlivá odmena za prácu, zákaz detskej a nútenej práce, pestovanie šetrné k životnému prostrediu). Kampaň s názvom Moja férová voľba sa predstaví pri príležitosti Svetového dňa dôstojnej práce.

Oficiálne sa začne teda 7. októbra. Fairtrade ČS prichádza s kampaňou Moja férová voľba v neľahkej dobe. „Ľudstvo práve čelí obrovskej výzve. Bojuje s dopadmi pandémie koronavírusu. Dokážeme v tejto ohrozujúcej kríze myslieť ešte na relatívne vzdialených pestovateľov našich produktov každodennej potreby? Sme presvedčení, že aj teraz je potrebné tému udržateľného nakupovania v spoločnosti otvárať,” vysvetľuje Hana Malíková, riaditeľka Fairtrade Česko a Slovensko.

Kampaň podporili aj herečka Zuzana Kronerová a cestovateľ a spisovateľ Ladislav Zibura. Vo videoklipoch a v obrazových materiáloch predstavujú hlavnú podstatu Fairtrade: to, že systém podporuje farmárov z Latinskej Ameriky, Afriky a Ázie, že im dáva možnosť uživiť sa v dôstojných podmienkach vlastnou prácou a pomáha im rozvíjať ich podnikanie. „Nie je mi ľahostajné, že aj v dnešných časoch je úplne bežné, že pestovatelia konvenčnej kávy nedostávajú za svoju úrodu zaplatené ani toľko, aby pokryli náklady na výrobu alebo že kakao v západnej Afrike stále zberajú dva milióny detí zapojených do nelegálnej práce,“ vysvetľuje svoje zapojenie sa do kampane Zuzana Kronerová. 

Ladislav Zibura miluje kávu, a ak si na nej chce pochutiť, chce vedieť, že si ju nevychutnáva na úkor chudoby pestovateľov: „Fairtrade vnímam ako farmársky trh na diaľku. Viem, že nakupujem od pestovateľov, ktorí svoju prácu robia dobre – a zároveň mám istotu, že sú za ňu slušne zaplatení. To je pre mňa návrat ku koreňom etického obchodu.“ 

Zapojením známych osobností chce Fairtrade Česko a Slovensko pritiahnuť pozornosť k problémom, ktoré časť verejnosti považuje za príliš vzdialené, alebo o nich vôbec nevie. „Chceme apelovať na osobnú zodpovednosť každého spotrebiteľa, na to, že svojím rozhodnutím pri nákupe môže každý z nás zásadne ovplyvniť životy ľudí, vďaka ktorým máme k dispozícii potraviny dennej spotreby, napríklad, kávu, čaj, kakao, banány, ryžu a podobne,“ vysvetľuje Hana Malíková. Aj preto v názve kampane figuruje slovo „voľba“, teda odkaz k vedomému výberu. Hlavné tváre kampane Moja férová voľba nafotil fotograf František Ortmann, držiteľ niekoľkých ocenení Czech Press Photo.

Kampaň bude stáť na Slovensku predovšetkým na videospotoch a banneroch šírených v online prostredí, napríklad na sociálnych sieťach (YouTube a Facebook), ale aj v rámci bannerov a na Google Ads, ktoré sa budú zobrazovať vybraným cieľovým skupinám na rôznych webových stránkach. Ďalej bude zahŕňať inzerciu v slovenských lifestylových tlačených médiách, outdoorovú reklamu vo forme citylightov a comarketing s obchodnými partnermi Fairtrade ČS. Všetky komunikačné kanály odkazujú na kampaňovú stránku mojaferovavolba.sk.