Fairtrade v médiách

18. 12. 2020, Instore Slovakia: Čaj s certifikáciou Fairtrade konzumenti len objavujú (pdf)
- “Faitradový čaj je zatiaľ na okraji záujmu spotrebiteľov, hoci je dostupný u špecialistov, v e-shopoch aj v rámci sieťového retailu. „Čím viac výrobkov s certifi káciou Fairtrade sa na trhu uplatní, tým väčšie množstvo surovín môžu pestovatelia predať za podmienok Fairtrade – teda za cenu, ktorá pokrýva náklady pestovania vrátane ich práce,“ vysvetľuje Hana Malíková, riaditeľka Fairtrade Česko a Slovensko.”
17. 12. 2020, retailmagazin.sk: Za oblubenými produktami se ukrývá množstvo príbehov
- Čaj, kakao, banány, káva a ďalšie produkty sa k nám dostávajú z ďalekých krajín. Nie vždy sa ich produkcia spája s férovosťou a príkladnosťou. Veľakrát majú tieto všeobecne obľúbené komodity svoje tienisté stránky. Fairtrade sa však stará o to, aby to tak nebolo…
17. 12. 2020, retailmagazin.sk: To, či káva dozreje, nebýva isté
- Káva patrí k vyhľadávaným horúcim nápojom. Aj na Slovensku stále rastie počet jej konzumentov. Príbeh kávy môže mať niekedy podobu strastiplnej cesty. Fairtrade sa usiluje o to, aby to tak nebolo. Pozitívnym príkladom je produkcia kávy v rámci družstva Tie Melon La Nich KLum.
17. 12. 2020, retailmagazin.sk: Produkujeme kvalitnejšiu kávu a chránime prírodu (Hovorí mexický pestovateľ Fairtrade kávy Gregorio Méndez Moreno.)
26. 11. 2020, retailmagazin.sk: Záhada lacných banánov
13. 11. 2020, rtvs.sk: Dokument o pestovaní kakaa s výpoveďami robotníkov a pestovateľov
13. 11. 2020, kinema.sk: Dokument o pestovaní kakaa s výpoveďami robotníkov a pestovateľov
- Predseda poroty, filmár Jaro Kerner, k téme dokumentu uviedol: „Hlavnou myšlienkou je ukázať, za akých podmienok sa pestovanie kakaa v západnej Afrike odohráva. Dokumentom autori ukazujú, že dochádza k detskej práci a výrubu dažďových pralesov, že podmienky, ktoré by sme očakávali, tam nie sú naplnené. Toto je veľmi silný odkaz pre všetkých, ktorí dokument uvidia.“ Následne pochválil aj filmové spracovanie dokumentu: „Po filmárskej stránke je to veľmi dobré, aj vďaka tomu, že mali na mieste dostatok času nájsť vhodné motívy. Filmové spracovanie po stránke obrazu aj zvuku je na veľmi dobrej úrovni.“
14. 8. 2020, Webmagazín.sk: LIDL je na Slovensku lídrom v predaji fairtradových výrobkov
10. 8. 2020, Tovar a predaj: Záujem o tovar s certifikáciou Fairtrade v Česku a na Slovensku rastie
- Aj v roku 2019 rástli predaje tovaru s etickou certifikáciou Fairtrade. Najpredávanejšou položkou sa stalo fairtradové kakao, o štvrtinu však vzrástol taktiež objem predanej kávy.
29. 7. 2020, SME.sk Spectator: Slovaks are interested in Fairtrade products
28. 7. 2020, SME.sk Ekonomika: Slováci majú väčší záujem o fairtrade produkty
3. 7. 2020, Retail magazin.sk: Etickú certifikáciu FAIRTRADE pozná 44 percent Slovákov
27. 4. 2020, Čierna Labuť FM: relácia venovaná Férovým rańajkám
17. 4. 2020, Retail magazin.sk: Certifikácia Fairtrade preniká aj do privátnych značiek
13. 4. 2020, Grand Magazine: Trendom sú rezané kvety s certifikáciou Fairtade
-
2019
2. 10. 2019, Pravda.sk: Férové kakao vracia ľuďom dôstojnosť a krajine stromy
- Európania spotrebujú každý rok približne dva milióny ton kakaa, čo je najviac na svete. Presne toľko vyprodukuje jedna krajina – Pobrežie Slonoviny, najväčší producent kakaa na svete. Na tomto ohromnom množstve sa podieľajú desaťtisíce drobných pestovateľov, ku ktorým patrí aj Ousmane Traore. Neutiekol ako väčšina mladých ľudí do mesta. Nezľakol sa práce na poli, v ktorej mnohí rovesníci (celkom oprávnene) videli len zderstvo, biedu a nulovú budúcnosť. Vychodil síce iba päť tried základnej školy, no dnes je predsedom družstva ECAKOG, ktoré zlepšuje život v celej komunite. A pomáha jej čeliť klimatickej kríze.
24. 9. 2019, Retail magazin.sk: Umiestniť Fairtrade výrobky do regálov nestačí
16. 9. 2019, SME.sk Ekonomika: Slováci si kupujú stále viac fairtradového tovaru
16. 9. 2019, Teraz.sk: Predaj fairtradového kakaa stúpol na Slovensku o 170 % v roku 2018