Adela Vinczeová, Bohumil Kartous a ďalšie osobnosti sú tvárami kampane FAIRTRADE. Moja férová voľba

Fairtrade Česko a Slovensko spúšťa ďalšiu kampaň na podporu zvýšenia povedomia českej a slovenskej verejnosti o systéme certifikácie Fairtrade a hodnotách, ktoré reprezentuje (spravodlivá odmena za prácu, zákaz detskej a nútenej práce, pestovanie šetrné k životnému prostrediu). Kampaň s názvom „FAIRTRADE. Moja férová voľba“ odštartuje pri príležitosti Svetového dňa dôstojnej práce.

Tvárami tohto ročníka sú moderátorka Adela Vinczeová, herečka Zuzana Kronerová, kozmický inžinier Jan Lukačevič alebo publicista Bohumil Kartous a ďalší. V rámci tejto kampane v klipoch a v obrazových materiáloch spoločne predstavia hlavnú podstatu Fairtrade: že systém podporuje zraniteľné skupiny farmárov z Latinskej Ameriky, Afriky a Ázie, že im dáva možnosť uživiť sa vlastnou prácou za dôstojných podmienok a pomáha im rozvíjať ich podnikanie. „Chcem produkty vyrábané férovo k ľuďom a šetrne k životnému prostrediu,“ zdôrazňuje moderátorka Adela Vinczeová. Nechcem, aby kvôli mojej káve alebo čokoláde museli na poliach pracovať deti,“ potvrdzuje napríklad publicista a riaditeľ Pražského inovačného inštitútu Bohumil Kartous.

V printovej kampani a na sociálnych sieťach vystupuje celkovo 7 českých a slovenských verejne aktívnych osobností (zachytených s najtypickejšími fairtradovými produktmi – šálkou kávy, banánmi či čokoládou). Medzi osobnosťami sú okrem už citovanej moderátorky Adely Vinczeovej a publicistu Bohumila Kartousa aj herečka Zuzana Kronerová, herečka a psychologička Angelika Sbouli, herec Juraj Kemka, kozmický inžinier Jan Lukačevič a tlačová hovorkyňa mládežníckej organizácie Barbora Trojak. 

Kampaň nafotili portrétny fotograf František Ortmann, držiteľ niekoľkých ocenení Czech Press Photo, a slovenská fotografka Martina Mlčúchová, finalistka Slovak Press Photo 2020.

Fairtrade Česko a Slovensko prichádza s kampaňou FAIRTRADE. Moja férová voľba v neľahkej dobe. Pestovatelia kávy tohto roku napríklad bojujú s kombináciou nevídaného sucha v Brazílii, útokom sarančí v Afrike a negatívnymi dopadmi pandémie covidu-19. „Sme presvedčení, že aj to je dôvod, prečo je práve teraz potrebné tému udržateľného nakupovania v spoločnosti otvárať,“ vysvetľuje Hana Malíková, riaditeľka Fairtrade Česko a Slovensko.

Pestovateľ kakaa a kávy z Pobrežia Slonoviny Kouadio Eboue nalieha: My tu naozaj nič nemáme. Chýba nám nemocnica, doprava. Nemáme poriadne čo jesť, pretože káva a kakao nie sú dobre platené.“ Podľa štúdie Fairtrade International z roku 2018 totiž ročný príjem domácnosti pestovateľov kakaa v Pobreží Slonoviny (vrátane detí a prarodičov) bol 60 000 Kč, celá domácnosť si teda zarobí denne iba 160 Kč. 

Poďme spoločne podporiť udržateľné nakupovanie

Ak sa zaujímate o udržateľnú spotrebu a chcete sa zapojiť do podpory Fairtrade, sledujte nás na sociálnych sieťach, zdieľajte naše vizuály ku kampani a prihláste sa na odber nášho newslettera.

150 79 Adela Vinczeová, Bohumil Kartous a ďalšie osobnosti sú tvárami kampane FAIRTRADE. Moja férová voľba 2021-10-07