FAIRTRADE. Moja férová voľba

Fairtrade Česko a Slovensko podporila ďalšou kampaňou zvýšenie povedomia českej a slovenskej verejnosti o systéme certifikácie Fairtrade a hodnotách, ktoré reprezentuje (spravodlivá odmena za prácu, zákaz detskej a nútenej práce, pestovanie šetrné k životnému prostrediu). Kampaň s názvom „FAIRTRADE. Moja férová voľba“ odštartovala na začiatku októbra pri príležitosti Svetového dňa dôstojnej práce a bola ukončená v januári.

Tvárami ročníka 2021 boli moderátorka Adela Vinczeová, herečka Zuzana Kronerová, kozmický inžinier Jan Lukačevič alebo publicista Bohumil Kartous a ďalší. V rámci tejto kampane v klipoch a v obrazových materiáloch spoločne predstavili hlavnú podstatu Fairtrade: že systém podporuje zraniteľné skupiny farmárov z Latinskej Ameriky, Afriky a Ázie, že im dáva možnosť uživiť sa vlastnou prácou za dôstojných podmienok a pomáha im rozvíjať ich podnikanie. „Chcem produkty vyrábané férovo k ľuďom a šetrne k životnému prostrediu,“ zdôraznila moderátorka Adela Vinczeová. Nechcem, aby kvôli mojej káve alebo čokoláde museli na poliach pracovať deti,“ potvrdil napríklad publicista a riaditeľ Pražského inovačného inštitútu Bohumil Kartous.

V printovej kampani a na sociálnych sieťach vystupovalo celkovo 7 českých a slovenských verejne aktívnych osobností (zachytených s najtypickejšími fairtradovými produktmi – šálkou kávy, banánmi či čokoládou). Medzi osobnosťami boli okrem už citovanej moderátorky Adely Vinczeovej a publicistu Bohumila Kartousa aj herečka Zuzana Kronerová, herečka a psychologička Angelika Sbouli, herec Juraj Kemka, kozmický inžinier Jan Lukačevič a tlačová hovorkyňa mládežníckej organizácie Barbora Trojak. 

Kampaň nafotili portrétny fotograf František Ortmann, držiteľ niekoľkých ocenení Czech Press Photo, a slovenská fotografka Martina Mlčúchová, finalistka Slovak Press Photo 2020.

Fairtrade Česko a Slovensko prišla s kampaňou FAIRTRADE. Moja férová voľba v neľahkej dobe. Pestovatelia kávy bojujú s kombináciou nevídaného sucha v Brazílii, útokom sarančí v Afrike a negatívnymi dopadmi pandémie covidu-19. „Sme presvedčení, že aj to je dôvod, prečo je práve teraz potrebné tému udržateľného nakupovania v spoločnosti otvárať,“ vysvetľuje Hana Malíková, riaditeľka Fairtrade Česko a Slovensko.

Dopady kampane

Videá a vizuály k tejto kampani na Facebooku a Instagrame dosiahli v ČR a SR viac ako 16,5 milióna zobrazení. Bannery na GoogleAds a videá v rámci YouTube kanála zaznamenali ďalších 23 miliónov zobrazení. Ďalej ich doplnila printová kampaň s inzertnými vizuálmi v 26 tituloch (napríklad Forbes, Respekt, FOOD a na Slovensku Plus 7 dní, Geo alebo Dobré jedlo). Súbežne sa uskutočnila aj outdoorová kampaň na viac ako 520 citylight nosičoch v Prahe, Bratislave, Košiciach a ďalších mestách ČR a SR. ”Celkovo sme na kampaň zaznamenali veľmi pozitívne ohlasy od širokej verejnosti. V zobrazeniach videokampane na YouTube máme nárast o viac ako 200% oproti poslednej kampani,” potvrdzuje riaditeľ Fairtrade Česko a Slovensko Lubomír Kadaně.

Poďme spoločne aj naďalej podporovať udržateľné nakupovanie

Ak sa zaujímate o udržateľnú spotrebu a chcete sa zapojiť do ďalšej podpory Fairtrade, sledujte nás na sociálnych sieťach a prihláste sa na odber nášho newslettera.

  • Moja férová voľba 2020